SECCR Ilmoitustaulu

MP TULOKSET:

A https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/2021-SECCR-A-tulos.pdf

B https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/2021-SECCR-B-tulos.pdf

V40 https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/2021-SECCR-V40-tulos.pdf

C https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/2021-SECCR-C-luokka.pdf

V50 https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/06/SECCR-2021-V50-tulos2.pdf

V60 https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/06/SECCR-2021-V60-tulos2.pdf

PARIAJO https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/2021-SECCR-PARIAJO-tulos.pdf


KIERROSAJAT https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/SECCR-2021-kierrosajat.pdf

POLKUPYÖRÄ

e-MTB ja MTB -tulokset https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/SECCR-2021-POLKUPYORA-TULOKSET.pdf

e-MTB ja MTB -kierrosajat https://espoonmoottorikerho.fi/wp-content/uploads/2021/05/SECCR-2021-POLKUPYORA-KIERROSAJAT.pdf





SECCR 2021

Selvennyksiä ja muutoksia lisämääräykseen ja tiedotuksia

kuljettajille

Ilmoitustaulu

Sääntökirjan mukaista ilmoitustaulua ei perinteisessä mielessä ole. Tällä pyritään vähentämään tartuntavaaraa.

Ilmoitustaulu on tässä kilpailussa sähköinen ja nähtävissä tässä linkissä: https://espoonmoottorikerho.fi/seccr-ilmoitustaulu/

Tulospalvelu

Koronavirusriskin takia ei reaaliaikaista tulostaulua ole. Kilpailun kulkua voi seurata reaaliajassa mobiililaitteiden avulla. Tulospalveluun pääsee sähköisen ilmoitustaulun kautta. Ilmoitustaululla on linkki tulospalveluun.

Live tuloksia voi verkosta seurata osoitteesta www.race-monitor.com/live ja sitten käynnissä olevien kilpailujen listalta valitsee Silverskin Extreme Cross Country Rodeo 2021-kilpailun.

Mobiililaitteella on mahdollista asentaa ilmainen Race Monitor sovellus, jonka kautta kilpailu löytyy ajettavien kilpailujen listalta. Race Monitor sovellus löytyy Android-laitteelle Googlen Play kaupasta tai Applen-laitteille Apple storesta.  

Paripartiokilpailu

Joukkuekilpailu ajetaan aiemmista ECCR-kilpailuista poiketen paripartiokilpailuna. Joukkueessa on siten kaksi kuljettajaa, jotka molemmat ajavat yhtä aikaa. Kilpailu ei siis ole viestiluonteinen. Paripartion tulos määräytyy huonommin sijoittuneen kilpailijan mukaan. Partion kummallakin kuljettajalla on oltava transponderi.

Avustajamäärän rajoitus

Kullakin kilpailijalla saa olla vain yksi avustaja. Paripartiolla saa siten olla kaksi huoltajaa.

Lähtöjärjestely

Kussakin lähtörivissä on kuusi pyörää rinnatusten. Pyörien väli sivusuunnassa on kaksi metriä. Seuraava rivi on väljästi edeltävän rivin takana. Niinpä riveissä on väljää sekä sivusuunnassa että eteen- ja taaksepäin. Cross country -lähdöille tavanomaista eteenpäin työntymistä ei sallita. Kilpailunjohtajalla on oikeus määrätä tästä viiden minuutin aikasakko.

Kuuden pyörän lähtörivien määrä riippuu lähtijöiden määrästä. Ilmoittautumisen yhteydessä kuljettaja saa sen rivin numeron, johon hänen on lähtöalueelle asettauduttava.

Ennen ruudukkoon asettautumista ajetaan lämmittelyreitti master-pyörän perässä. Kaikkien luokkien kilpailijat ajavat lämmittelyreitin samanaikaisesti.

Lähtö tapahtuu kahdessa vaiheessa. Lämmittelykierroksen jälkeen asettuvat lähtöruudukkoon A-, B- ja V40-kuljettajat ja näiden luokkien paripartiot. Näiden kuljettajienlähdettyä asettuvat lähtöruudukkoon N-, C-, V50-, V60- ja K-luokat ja niiden paripartiot. Lähtö tapahtuu, kun lähtöasetelma on valmis.

Ensimmäinen kierros

Ensimmäinen kierros ajetaan lyhennettynä. Reitin alkuosassa on paikkoja, jotka ovat alttiita ruuhkautumiselle. Ensimmäisellä kierroksella nämä paikat ohitetaan. Reittimerkit muutetaantoiselle kierrokselle, joten ajo tapahtuu aina reittimerkkien mukaisesti.

Kiertoreitin (”chicken way”) käyttö

Kiertoreittejä on muutettu aiempaa hitaammiksi. Tällä pyritään korostamaan hyötyä, jonka saa onnistuneesta suoran reitin käytöstä. Jotkin suorat reitit ovat hyvin vaativia eikä ole mielekästä, että niihin olisi kenenkään pakko ajaa. Niinpä kaikkien luokkien kuljettajat voivat vapaasti valita joko suoran tai kiertoreitin.

Huoltoaluekäytännöt (ns. ratavarikko)

Huoltoalueella ajaminen moottorin voimalla on ehdottomasti kielletty. Huoltoalue on loivassa alamäessä, mikä helpottaa pyörän työntämistä. Avustaja ei saa työntää pyörää.

Viimeinen kierros ja maali

Aiemmista ECCR-kilpailuista poiketen maali aukeaa välittömästi kilpailun alettua. Tällä vältetään tilanne, jossa maalin edustalle kerääntyisi kuljettajia odottamaan maalin avautumista. Pandemian takia pyritään välttämään kaikkea kokoontumista.

Ajoaika riippuu kilpailuluokasta. Harrastajaluokilla (C, V50, V60, N, K ja vastaavat paripartiot) ajoaika on kaksi ja kilpaluokilla (A, B,V40 ja vastaavat paripartiot) kolme tuntia.

Ajoajan päätyttyä maaliin on saavuttava 45 minuutin sisällä. Reitin vaativuuden takia on maaliin tuloon tässä kilpailussa varattu 45 minuuttia sääntöjen mukaisen 30 minuutin sijaan.

Palkintojenjako

Yhteistä palkintojenjakotilaisuutta ei ole. Tälläkin pyritään välttämään tartuntoja. Palkinnot kuitenkin jaetaan. Kun tulokset ovat selvillä, voidaan palkinnot hakea itsepalveluperiaatteella palkintopöydältä. Jos palkintoa ei kyetä vastaanottamaan, järjestäjä lähettää sen jälkikäteen.

Tervetuloa kilpailemaan Espooseen!

JR 27.5.2021